8 Nisan 2009 Çarşamba

Özel Öğretim Yöntemi

1. Öğretim Metodu
Proje Tabanlı Öğrenme

Proje tabanlı öğrenme, öğrencilerin bilgiyi almak yerine bilgiyi yapılandırdıkları ve bilgiyi ürüne dönüştürdükleri bir yaklaşımdır. İlköğretimde, öğrenme etkinliklerinin gerçekleştirilmesinde ideal bir yaklaşım olan proje tabanlı öğrenme, öğrencinin bağımsızlığını desteklemekte, farklı yeteneklere sahip öğrencilere farklı yardımlar sağlamakta, programda esnek yaklaşım ve etkinliklere izin vermekte ve diğer öğretim yaklaşımları ile birlikte kullanılabilmektedir. Proje tabanlı öğrenme, öğrencilerin öğrenmeye etkin olarak katılmasını sağlayarak ve iş birlik içinde bir şeyler üretmelerine olanak vererek, derslerin daha etkili, verimli ve üretici olmasını sağlayabilir. Proje tabanlı öğrenme öğrenci başarısını artırmaktadır. Gerek öğrenciler ve gerek öğretmenlerce, proje tabanlı öğrenmenin en çok öğrenmeyi zevkli ve eğlenceli kıldığında öğrenmeyi anlamlı hale getirdiği görülmüştür. Öğrenmenin zevkli, eğlenceli ve anlamlı kılınması öğrencileri motive etmektedir. Bu nedenle, proje tabanlı öğrenmenin öğrencilerde ilgi ve istek yarattığı ve dolayısıyla öğrencileri motive ettiği ortaya çıkmaktadır. Başarının yanında, işbirliği ve dayanışmayı artırmak, zengin öğrenme deneyimi sağlamak, araştırarak öğrenmeyi sağlamak, öğrenmeyi kolaylaştırmak, kendine güven duygusu geliştirmek, öğrenmede sorumluluk almayı sağlamak ve yaparak yaşayarak öğrenmeye olanak sağlamak proje tabanlı öğrenmenin sağladığı diğer önemli yararlar arasındadır. Proje tabanlı öğrenmenin öğrencilerde el becerisi, araştırma becerisi, drama becerisi, deney yapma becerisi, bir ürün geliştirme becerisi, yazma ve çizme becerisi, bilgisayar kullanma becerisi, düşünme becerisi, işbirliği yapma becerisi ve sunum yapma becerisi gibi çok çeşitli beceriler kazandırdığını göstermektedir. Proje tabanlı öğrenme sürecinde az da olsa sorunlar da yaşanmaktadır. Çok fazla olmasa da bilgiye ulaşma, grup üyeleriyle iletişim kurma ve ürün geliştirmede zorlukların olduğunu; sürecin başlangıcında yönteme alışamama ve konuları anlayamama sorunlarının da yaşandığını göstermektedir. Proje tabanlı öğrenme, öğrenmeyi zevkli, eğlenceli ve anlamlı kılarak öğrencileri öğrenmeyle meşgul etmekte, öğrenmeyle meşgul olan öğrenciler motive olmakta ve motive olan öğrenciler de başarılı olmaktadırlar. Sonuç olarak, proje tabanlı öğrenme, geleneksel öğretime göre öğrenciye zengin öğrenme yaşantıları sağlayarak öğrencileri öğrenme sürecinde mutlu etmektedir.[1]

2. Teknoloji ve Materyal Kullanımı
Hesap Makinesi

Teknoloji destekli matematik öğretimi bakış noktasından her türlü hesap makinesini matematik öğretimi ve öğrenme etkinliklerinde yararlı ve etkin kullanma, matematik eğitimini iyileştirmek ve geliştirmek için yararlı bir uğraş, ayrıca sahip olduğu gizil güç nedeniyle göz ardı edilmemesi gereken bir araçtır. Belirtilen uğraşılar için kâğıt-kalem başta olmak üzere bazı kayıt araçlarına gereksinim duyulur; her türlü aracın yerinde, uygun koşullarda ve etkin kullanılması gerekir. Bunun en önemli bir nedeni söz konusu araçların kolaylıkla kaydedilebilen ve yitmeyen bellek özelliklerinin olmasıdır. Ayrıca söz konusu konularda etkileşimli ve yararlı etkinlikleri düzenleme, edinilen bilgi ve becerilerden yararlanarak gerçek dünya problemlerini çözmede ileri hesap makinelerini etkin kullanma matematik eğitiminin temel araçlarından biridir. Hesap makinesi problem çözümünde yardımcı olur ve öğretmenlere yeni kaynak/uygulamalar sağlar. Hesap makineleri erişiminin kolaylığından dolayı erken yaşlarda teknolojiyle tanışılmasını sağlar. Okulda öğrenilen matematiğin günlük yaşamla bağdaşmasını sağlar. Hesap makinesi problemlerin daha gerçekçi sayılar içermesine olanak sağlar. Böylece işlemsel zorlukların önüne geçilerek öğrencilerin problemin özüne eğilmelerine yardımcı olur. Hesap makinesi tahmin etme becerisini geliştirir. Sonuç olarak teknoloji destekli öğretim ve öğrenme öğrencilerin zihinsel gelişimine engel olmayıp onların zihinsel gelişimi, işlem ağırlıklı alıştırmaları pekiştirme, kavramları anlama ve problem çözme becerilerini olumlu yönde etkilemektedir. Daha açıkçası hesap makinelerinin temel becerilerini gelişimini engellemediğini, aksine kavramsal anlayışı, problem çözmede matematiğe yönelik olumlu tutum geliştirilmesine yardımcı olduğu görülmektedir.[2]

3. Değerlendirme Tekniği
Portfolyo (Bireysel Gelişim Dosyası)

Performans değerlendirme tekniklerinden biri de gelişim dosyalarının değerlendirilmesidir. Gelişim dosyaları, bir ya da birçok alanda öğrencilerin öğrenme sürecindeki başarılarını, gelişmelerini ve çabalarını gösteren çalışmalarının amaçlı olarak toplandığı dosyalardır. Gelişim dosyası hazırlama sürecinde, öğrenciler, seçme, toplama ve yansıtmalarını yaparken bilgiler arasında bağlantılar kurar ve eleştirel düşünürler. Bu nedenle, gelişim dosyası hazırlama, öğrenciler için aynı zamanda bir öğrenme sürecidir. Bu gelişim dosyalarında hikâyeler, makale ve eleştirileri, ders ve ünite planları, öğrenci, öğretmen ve aileyle yapılan görüşme kayıtları, materyaller, projeler, değerlendirme araçları yanında öğrenme ve öğretmeye ilişkin düşünce ve anlattığı dersler hakkındaki geri bildirimleri bulunur. Sonuç olarak, gelişim dosyasına dayalı değerlendirme kapsamlı ve bütüncül bir değerlendirmedir. Ayrıca gelişim dosyasına dayalı değerlendirme uygulamalarına ilişkin daha kapsamlı ve ayrıntılı durum çalışması vb. araştırmalar yapılarak sürecin değerlendirilmesi yapılabilir.[3]








[1] Gültekin, M. AÜ Eğ. Fak. Proje Tabanlı Öğrenmenin Beşinci Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Öğrenme Ürünlerine Etkisi
[2] Ersoy, Y. ODTÜ Eğ. Fak. Teknoloji Destekli Matematik Öğretimi-II: Hesap Makinesinin Matematik Etkinliklerinde Kullanılması
[3] Ersoy, A.F. AÜ Eğ. Fak. Öğretmen Adaylarının Gelişim Dosyasına Dayalı Değerlendirmeye İlişkin Görüşleri

1 yorum:

  1. TITanium Sports GmbH #1 - Titanium Lines
    The T.C.I. is a titanium rod in leg luxury Sportsbook and Casino in the United States with a new titanium easy flux 125 amp welder & black titanium wedding bands unique website: www.titanium-arts.com. T.C.I. sportsbook. titanium athletics T.C.I. sports titanium granite

    YanıtlaSil